Акценти

Покупка без регистрация, вграждане на форми и бутони

В нашият блог ще продължим да разглеждаме някои от основните функционалности на Събитие.БГ. Поредната, която ще представим е по-скоро удобството за крайните клиенти, които закуват билетите.

Голям проблем в онлайн търговията е, че хората не искат да се регистрират наляво и надясно. И ние не обичаме да го правим, за това решихме в сайта, когато даден потребител реши да закупи билет, въобще да не е необходима регистрация. Посетителят просто трябва да въведе данните си и да заплати поръчката.

Билетите, както и фактурата ще пристигнат директно на неговия е-мейл и не е нужно да има профил в Събитие.БГ, за да посещава събития. Това улеснява изключително много продажбите, а същевременно не отблъсква клиентите с излишни регистрации.

Разбира се, всеки един потребител може да се регистрира и това ще го улеснява, особено ако иска фактури, тъй като данните за фактуриране ще се вземат директно от профила. Потребителите могат да се идентифицират по време на самия процес на поръчка.

Другата ни цел, когато разработвахме платформата, бе организаторите да могат лесно и бързо да вграждат формите за събития и билети в техните сайтове. Като начало искахме да постигнем ефекта на т.н. White Label решения, потребителите дори да не разбират, че реално закупуват билетите си от Събитие.БГ, а директно от организаторите. Това се оказа доста сложно като техническа реализация на този етап и не успяхме да го постигнем поради няколко ограничения, за които може би ще спомена друг път.

В крайна сметка, успяхме да предложим вариант, при който организаторите да вграждат форми за закупуване на билети, както и бутони, но самият процес на закупуване минава през междинна страница в Събитие.БГ.

Ето как работи:

  • Организаторът вгражда форма за събите като тази например, в сайта си;
  • Потребителят избира билети и натиска бутона за покупка;
  • Бива пренасочен към страницата на събитието в Събитие.БГ;
  • Там въвежда данните си (име, фамилия, е-мейл, както и данни за фактуриране, ако се предлага);
  • Избира платежен метод и бива пренасочен към него;
  • След успешно/неуспешно плащане е пренасочен към Събитие.БГ;
  • При успешно плащане получава билетите и фактурата чрез е-мейл, а ако има профил в сайта, може да ги изтегли и от него.

Примерни форми:

Бутоните, техните цветове и текст се генерират изключително лесно в Моите Събития -> Управление.