Логопедична и Психологична подкрепа след Инсулт

ОБУЧЕНИЕ ЗА СПЕЦИАЛИСТИ НА ТЕМА
Логопедична и Психологична Подкрепа след Инсулт.
Работа с афазии.
Одобрено със заповедн на министъра на образованието и науката
Датa на провеждане: 29-30.03.2025г. /събота и неделя/
Брой кредити: 2бр.
Начин на провеждане: онлайн през платформата на Zoom
Анотация на програмта:
Специализирано обучение, насочено към логопеди и психолози, които да предоставят ценната подкрепа на хора след инсулт. Обучението разглежда:
- Разбиране на влиянието на инсулта върху комуникацията и езика.
- Логопедични подходи за подпомагане на възстановяването на речта.
- Психологическа подкрепа за справяне с емоционалните предизвикателства след инсулт.
- Индивидуални стратегии за подпомагане на пациентите при преодоляване на трудности.
Речта и езика са функции от основно човешко значение, както в социалното взаимодействие, така и в частния интелектуален живот. Афазията е придобито езиково увреждане след мозъчно увреждане, което засяга някои или всички езикови модалности: изразяване и разбиране на реч, четене и писане. Приблизително една трета от хората с инсулт изпитват афазия. Неврологичните състояния - инсулт, мозъчно-съдови и дегенеративни нарушения включват в симптомокомплекса си говорни и езикови нарушения в различна степен на изява, което и предполага диференциран терапевтичен подход за преодоляването им. Начинът, по който афазията засяга качеството на живот, е едновременно многофакторен и интерактивен - езиковото увреждане често може да доведе до лошо настроение и намалено социално функциониране. В тази програма се обхващат логопедични стратегии за възстановяване, доза и време на различни интервенции насочени предимно към увреждане на езиковите способности. Психологическите консултации носочени към семейството целят да не се игнорира афазичното лице в ежедневието и да бъде насърчавано към независимост.
Програмата включва:
- Афазии – дефиниция, общи характеристики, класификации.
- Принципи на придобитите нарушения на езиковото кодиране и декодиране.
- Класификация на Лихтхайм – Вернике на афазиите – предимства и недостатъци, съвременна интерпретация.
- Тестове за изследване на афазии, работа с тестовете, интерпретация на получените резултати.
- Работа по случай – изследване на възрастен с афазия, анализ на резултати от изследване с тест.
- Невроизобразителните методи в диагностиката на афазиите в помощт на логопедите.
- Експресивни (дисфлуентни, моторни) - изследване, характеристика, терапевтични подходи.
- Рецептивни (флуентни, сензорни) афазии - изследване, характеристика, терапевтични подходи.
- Придобити нарушения на четенето и писането – алексии и аграфии. Видове алексии и аграфии.
- Невродегенеративни нарушения, клинични характеристики, методи за изследване на когнитивни нарушения. Първично прогресивна афазия.
- Актуални терапевтични стратегии и алтернативни подходи в прилагането на речевата терапия при афазии.
- Когнитивна рехабилитация при възрастни с афазии и невродегенеративни нарушения. Консултиране на семейството на пациенти с афазии и невродегенераивни нарушения.
Цели на програмата:
- Физически и Комуникативни Упражнения: Ефективни техники за стимулиране моториката и комуникативните умения след инсулт.
- Технологични Иновации в Логопедията: Преглед на последните тенденции и инструменти, които подпомагат процеса на възстановяване.
- Семейна Подкрепа и Координация със Здравните Екипи: Работа в тандем с близките и другите здравни специалисти за постигане на цялостно възстановяване.
- Практически Упражнения и Казуси:
Настоящият курс има за в обобщение за цел :
• Да проследи комуникационните нарушения при пациенти с афазия - причини, клинична картина, видова класификация.
• Да запознае участниците с методиките за оценка на афазията.
• Да се представят терапевтични техники за преодоляване на афазичните дефицити, съобразно видовите им характеристики.
• Да направи кратък обзор за алтернативни форми и стратегии за терапевтична програма.
• Да се представят психологически характеристики на лицата с афазия и подкрепата на семейната среда за адекватен отговор към състоянието на засегнатите лица.
Материално-технически информационни ресурси, специфични за програмата:
Презентации, видеа, електронни материали под формата на файлове.
Форма на обучение:
Присътвена синхронно в електронна среда
Лектор: Цветанка Стоянова – невропсихолог, логопед и клиничен психолог, хоноруван преподавател НБУ, Департамент Когнитивна наука и психология
Основни дейности и отговорности: Невропсихологична оценка и речева терапия на лица преживели мозъчно съдов инцидент, когнитивна оценка и речева терапия на пациенти с афазия и дизартрия.
Такса за участие:
•350,00лв. – за самостоятелни участници-специалисти
•300,00лв. – за студенти
•Групи от 3+ участника: -15%
Таксата за участие вклюва: онлайн обучение, удостоверение с 2бр. кредити, електронни материали
При желание за получаване на видеозапис след обучението: 100,00лв. доплащане към таксата за участие
Заплащане по банков път, след потвърждаване за свободно място в групата.
Записване на:
За инфо: 0894748816, И.Стаменова
Място: Онлайн през платформата на ZOOM,
Регион: област Пловдив ,
Град: гр. Пловдив,
Адрес: Пловдив ЖК Тракия, ТЦ Европа
Събота, 29 Март 2025, 10:00 ч.
до
Неделя, 30 Март 2025, 15:00 ч.